Wat verwachten klanten van hun reisverzekering? Neckermann scherpt haar expertise aan

Zon, zee, en … ziekte. Hoe prettig een reis boeken ook is, vandaag gaat het meer dan ooit gepaard met onzekerheden: zal ik wel kunnen vertrekken? Wat als er iets tussenkomt? Daar biedt Neckermann haar reizigers een antwoord op met de verzekeringen van AXA Partners. Om hen nog beter te kunnen begeleiden, kregen de reisagenten van Neckermann een uitgebreide opleiding.

Als servicepartner biedt AXA Partners niet alleen verzekeringen op maat aan, ook opleidingen horen bij het pakket. Want bedrijven zoals Neckermann krijgen behoorlijk wat vragen van hun klanten: wat dekt mijn verzekering en wat niet? Hoe verloopt het proces wanneer ik een claim indien? Tijdens zo’n opleidingsmoment geeft AXA Partners de reisagenten alle nodige info om dat soort vragen te kunnen beantwoorden.

Noden van reizigers leren kennen

Behalve een gelegenheid om dieper in te gaan op de verzekeringspakketten, zijn de opleidingsdagen ook het ideale feedbackmoment: met welke vragen worstelen consumenten? Welke services ontbreken er eventueel nog in het verzekeringspakket? De reisagenten van Neckermann zijn ideaal geplaatst om te polsen naar wat reizigers vandaag verwachten van een verzekering.

Zo blijkt bijvoorbeeld dat reizigers veel minder bezig zijn met wat er op reis mis kan gaan (zoals een auto-ongeval of ziekte), maar wel focussen op het vertrekmoment (krijg ik mijn geld terug als ik om één of andere reden niet kan gaan?). Die informatie is voor AXA Partners van onschatbare waarde om het verzekeringsaanbod te kunnen blijven optimaliseren. Win-win, dus.

Certificering? Check!

Maar er is nóg een belangrijke reden om zo’n opleiding te volgen: certificering. Iedereen die verzekeringen verkoopt, moet daar namelijk de goedkeuring voor hebben van het controlerend orgaan: de FSMA. Dankzij de AXA Partners-opleidingen die de reisagenten van Neckermann volgden, is ook die certificering meteen in orde.

Kijk mee: zo beleefden de reisagenten van Neckermann hun opleidingsdag

Een verzekeringspakket op maat van uw klanten

In de reissector of elders: wat de verzekeringsnoden van uw klanten vandaag zijn, is morgen misschien alweer helemaal anders. Vooral in economisch onzekere tijden als vandaag. Wilt u hen ook een pakket op maat bieden én zelf up-to-date blijven? We overlopen graag samen met u de mogelijkheden voor uw bedrijf. Neem gerust contact met ons op!