Overslaan en naar de inhoud gaan

Health

Second Medical Opinion

Binnen 15 werkdagen een tweede medisch advies

Waarom biedt u Second Medical Opinion aan?

De diagnose van een (zware) ziekte kan heel wat onzekerheid, twijfels en vragen oproepen. Dankzij Second Medical Opinion krijgen uw klanten binnen 15 werkdagen een tweede medisch advies. Een geruststellende aanvulling op de ziekteverzekering, die patiënten helpt om de beste beslissing over hun gezondheid te nemen. 

15
WERKDAGEN
tot bijkomend advies
7
PARTNERZIEKENHUIZEN
om uit te kiezen
1
PERSOONLIJKE ASSISTENT
gedurende het hele traject

 

Persoonlijke begeleiding en onafhankelijk advies

Bij vragen over een diagnose of behandeling kunnen uw klanten meteen hun persoonlijke assistent opbellen. Deze vertrouwenspersoon zal hen in elke fase van het traject begeleiden.

Zo krijgt uw klant in 3 stappen een tweede medisch advies:

  • Telefonisch gesprek. De persoonlijke assistent luistert naar de noden van de patiënt en informeert hem of haar over de volgende stappen.
  • Gratis online consultatie. Een arts overloopt samen met uw klant het medisch dossier. Zodra dit volledig is, plant de assistent een afspraak in met een specialist.
  • Afspraak met specialist. De specialist analyseert het medisch dossier en overlegt indien nodig met andere experts. Na 10 tot 15 werkdagen ontvangt uw klant een tweede, onafhankelijke analyse.

Bescherming van medische gegevens

Enkel de arts en de specialist die het dossier van uw klant behandelen, kunnen zijn of haar medische gegevens bekijken. De persoonlijke assistent heeft alleen toegang tot informatie die strikt noodzakelijk is om de afspraken te plannen. Er wordt geen informatie gedeeld met AXA Partners, AXA Belgium of werkgevers. Zo blijft de privacy van uw klanten beschermd.

Meer weten? Neem gerust CONTACT met ons op.

cancellation blue
Stel klanten gerust

Bied uw klanten zorgeloos en kosteloos een tweede, onafhankelijke analyse van hun medisch dossier.

piggy bank
Persoonlijke begeleiding

De persoonlijke assistent van uw klant start de aanvraagprocedure, organiseert alle afspraken en leidt het hele proces in goede banen.

plane
Betrouwbaar advies

Uw klant kan vertrouwen op advies van een erkend specialist, die indien nodig overlegt met andere experts, in een partnerziekenhuis naar keuze.

medical
Geen lange wachttijden

Zodra de specialist het medisch dossier heeft ontvangen, krijgt uw klant binnen 15 werkdagen een tweede advies.

Enkele voordelen op een rijtje

Voordelen voor u
  • U versterkt de relatie met uw klant
  • U biedt een extra service boven op uw ziekteverzekering
  • U hoeft zelf geen mankracht in te zetten
  • U verstevigt uw aanbod tegenover de concurrentie
Voordelen voor uw klant
  • Uw klant kan extra advies inwinnen over zijn medische situatie
  • Analyse door een erkende en onafhankelijke specialist
  • Geen administratieve rompslomp
  • Persoonlijke begeleiding tijdens het hele proces
  • Vlotte en snelle procedure
  • Uitgebreide lijst van partnerziekenhuizen
  • Medische gegevens blijven vertrouwelijk
andere producten

Andere producten van Health

Heeft uw klant medische hulp nodig in het buitenland? Deze verzekering dekt alle (onverwachte) kosten.
Medical Assistance
Een snelle én professionele bijstand voor al de huis- en gezondheidszorgen die de Zilveren Generatie ondervindt
Silver Care
Een dokter nodig op een zaterdagavond? Of tijdens de strandvakantie in Spanje? Een videogesprek met een van onze erkende artsen helpt uw klant al een eind verder.
Teleconsultation