Overslaan en naar de inhoud gaan

Neckermann innoveert reisverzekeringen dankzij partnerschap met AXA Partners.

Brede all-in reisverzekering met assistentie levert Neckermann extra winstmarge en klantentrouw op

afbeelding

Neckermann streeft ernaar haar klanten mooie reisbelevingen te bieden en zet daarbij voluit in op klantentevredenheid en zorgeloosheid. Dankzij het partnerschap met AXA Partners Benelux kan het zijn reizigers een vernieuwende, brede all-in verzekering mét hulpverlening aanbieden. Zo genieten aangesloten Neckermann-reizigers van een ongeëvenaarde gemoedsrust en een dekking die sterk gepositioneerd in de markt staat.

Neckermann is al jaren een betrouwbare partner als het om vakanties gaat. En dat is niet zo verwonderlijk: de reisagent heeft een rijke waaier aan bestemmingen en een breed netwerk van enthousiaste medewerkers. Na een paar uitdagende jaren maakte Neckermann Belgium in 2021 een sterke doorstart met een nieuwe missie: een moderne reisagent te worden die het geluk van zijn klanten vooropzet. Neckermann wil zijn klanten reisbelevingen bieden die aan al hun verwachtingen en wensen voldoet, ook die van veiligheid. 

Reisbelevingen, zorgeloosheid inbegrepen.

Vandaag gaan mensen meer dan ooit op reis: liefst 2 tot 3 keer per jaar. Ze zijn zich wél meer bewust van de risico's. Ziek worden in het buitenland of een vakantie moeten annuleren door een klimaatramp of coronamaatregel ... de Belg wil zijn zuurverdiende centen daardoor niet met de noorderzon zien verdwijnen. Daarom wil Neckermann hun klassieke reis- en annuleringsverzekeringpakketten uitbreiden met verzekeringsoplossingen die hun klanten gemoedsrust garanderen.

Partners in ontspannen reisbelevingen.

Hoewel Neckermann drie decennia samenwerkte met een andere verzekeringspartner, besluit het om samen met AXA Partners in zee te gaan en samen een nieuwe reis- en annuleringsverzekeringen te creëren.

“Na dertig jaar van partner veranderen is niet evident,” zegt Katia Longeval, CEO van Neckermann, “Maar we hadden en hebben een groot vertrouwen in AXA Partners. Ze delen onze drive om uitzonderlijke travel experiences te creëren. Dankzij hun verzekeringsoplossingen kunnen we onze o reizigers een hogere dekking en betere assistentie bieden. Tel daarbij het wereldwijde netwerk van hulpverleners dat we dankzij AXA Partners meteen konden inschakelen om onze reizigers in nood te helpen ... Ja, dan is de keuze snel gemaakt.”

Dat netwerk van ervaren en betrouwbare medische professionals, assistentiediensten en hulpverleners van AXA Partners staat overal ter wereld klaar om Neckermanns-reizigers en hun gezin op te vangen en te helpen in geval van nood. Een geruststelling voor reizigers, maar ook voor Neckermann.

afbeelding

Soepele overgang.

In een eerste fase kiest Neckermann ervoor om niets te veranderen aan het product dat de Neckermann-agenten al kennen: AXA Partners levert een reisverzekering met dezelfde dekkingen en voorwaarden als bij de vorige reisverzekeraar. Zo hoeven de reisagenten zich niet meteen te verdiepen in nieuwe verzekeringstechnische materie, maar kunnen ze de aanpak van AXA Partners leren kennen: helder communiceren, snel handelen en bereikbaar zijn voor vragen en verzekeringstechnische uitleg. 

All-in reisverzekeringen mét assistentie: hoge dekking.

Ondertussen lanceert AXA Partners- en de Neckermann-teams samen het nieuwe versterkte verzekeringsaanbod: de All-in Gold reisverzekering. Met dit innovatief verzekeringspakket genieten reizigers een uitgebreide dekking voor onder andere reisannulering, medische kosten, noodgedwongen verblijfsverlenging, bagage en repatriëring bij ziekte of overlijden. En reizigers staan er niet alleen voor bij pech, ongeval of ziekte. Met de All-in Gold reisverzekering van Neckermann hebben ze toegang tot maar liefst 40.000 hulpverleners over de hele wereld.

En het beste van alles? Deze uitgebreide reisverzekering kost slechts 2% meer dan een basisverzekering, een kleine meerprijs voor een zeer complete en zorgeloze reisverzekering, inclusief annulatieverzekering, pechverhelping en repatriëring. Dat is een groot voordeel voor de reiziger, maar ook voor Neckermann, omdat het extra omzet en klantentrouw genereert.
 

Opleiding geven, meerwaarde leveren.

Neckermann biedt zijn reis- en annulatieverzekering niet alleen online, maar ook via hun reiskantoren aan. De verkoop ervan is streng gereguleerd. Daarom geeft AXA Partners Benelux regelmatige trainingen aan de medewerkers die de reisverzekeringen on- als offline verkopen en zorgt voor naleving van alle noodzakelijke formaliteiten. Daarnaast is er wekelijks overleg over de afwikkeling van claims, assistentiedossiers en zaken die goed lopen of bijgestuurd moeten worden. Het AXA Partners-team zorgt ervoor dat alle acties en verkopen steeds in lijn zijn met de richtlijnen rond verkoop van verzekeringen.

“AXA Partners begrijpt dat Neckermann een reisagent is en geen verzekeringsdeskundige,” zegt Katia Longeval, CEO Neckermann. Het is dan ook een enorm pluspunt dat het team van AXA Partners complexe juridische kwesties begrijpelijk maakt voor zowel Neckermann-management en medewerkers als voor onze eindklanten.
 

Geïntegreerd in de totale werking.

Een belangrijk aspect van het partnerschap is de verbeterde integratie van systemen en processen. Om de zorgeloze reisbeleving van meet af aan te garanderen, integreerde Neckermann het afsluiten van de nieuwe verzekeringen naadloos in zijn boekingsproces. Op het digitaal platform van Neckermann kunnen reizigers vakanties vergelijken en dagelijks reisdeals ontdekken. En ze kunnen hier ook hun reis- en annuleringsverzekering aanvragen. Neckermann zorgt dat zijn klanten hun reizen en verzekeringen ook persoonlijk kunnen boeken. Daartoe biedt het een netwerk van reiswinkels waar mensen persoonlijk advies en hulp krijgen om uit de vele vakantiemogelijkheden te kiezen.

Resultaat: verhoging winstmarges en klantentrouw.

“Ons partnerschap met AXA Partners heeft geleid tot een nieuwe dynamiek en groei voor beide partijen. We merken een sterke stijging in omzet en winstgevendheid, met name door de toename van online verkopen en een groter aandeel in verzekeringen. En onze reisagenten kunnen dankzij de all-in reisverzekeringen en de opleidingen van AXA Partners hun reizigers geïnformeerd en met een gerust hart op reis sturen. Dat geeft hen niet alleen de voldoening van a job well done, ze krijgen er ook trouwe klanten voor in ruil.” Katia Longeval, CEO Neckermann

Voor Neckermann Belgium betekent de samenwerking met AXA Partners een uitbreiding van het merk. Ze bieden nu niet alleen reizen maar een volledig ontzorgde vakantiebeleving aan. En dat levert interessante marges en customer touchpoints op voor Neckermann.
 

Over Neckermann Belgium.

Neckermann Belgium is een gerenommeerde reisagent met een lange geschiedenis in het aanbieden van vakantiereizen en -ervaringen aan klanten. Het bedrijf staat bekend om zijn uitgebreide aanbod van bestemmingen en reismogelijkheden. Neckermann Belgium heeft altijd gestreefd naar het bieden van hoogwaardige diensten en onvergetelijke reiservaringen aan haar klanten.

Deel dit artikel