Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanttevredenheid stijgt tijdens coronapandemie

Hoewel 2020 een moeilijk commercieel jaar was met veel uitdagingen, was het ook het jaar waarin relaties met Business Partners werden aangehaald en versterkt. Met mooie nieuwe en uitgebreide samenwerkingen als resultaat, zegt Joeri Mariën, Sales & Marketing Director Benelux.

afbeelding

Pandemie tart grenzen van Business Continuity

“Klaar staan in noodgevallen is de kern van onze business. Maar de huidige wereldwijde crisis heeft toch alle grenzen van Business Continuity verlegd en ons in een situatie gebracht die we nooit eerder hadden getest, laat staan meegemaakt. Toch zijn we erin geslaagd om heel snel en succesvol om te schakelen naar een model van 100% thuiswerken, met behoud van werking en service.”

Slimme tools voor makkelijke toegang tot Assistance

De flexibiliteit leidde tot een aantal positieve uitkomsten. “Ten eerste hebben meer dan ooit ingezet op moderne communicatietools. We communiceren via Whatsapp (70.000 berichten uitgewisseld), we depanneren gestrande automobilisten via de eRescue app en met onze bot MAX doen we een beroep op artificiële intelligentie voor het ter beschikking stellen van een vervangwagen (meer dan 8.000 gesprekken).”

Klantrelaties versterkt

De service aan bestaande en nieuwe Business Partners zit op een hoog niveau. “Heel recent nog gaf 96% van onze klanten aan dat samenwerken met AXA Partners hen helpt om customer loyalty te vergroten. Vernieuwende, hoogstaande service is meer dan ooit onze doorslaggevende factor bij het aangaan van partnerships.”

Inspirerende verkoopstrajecten

“Dankzij onze uitstekende contacten en inspirerende verkoopstrajecten met onze Business Partners, is het ons in 2020 ook gelukt om een aantal mooie nieuwe samenwerkingen op te starten met befaamde spelers in onder meer de bank-, verzekerings-, gezondheids- en telecom provider sector. Samen met een van de grootste telcom providers van België zetten we middenin de pandemie een oplossing in de markt die perfect inspeelt op de behoefte naar online veiligheid, zeker nu thuiswerk het nieuwe normaal is geworden. Verder hebben we ook partnerships in de energie- en de verzekeringssector met succes verlengd.”

To-the-point oplossingen

“Onze Business Partners hadden door de crisis heel wat acute vragen. We hebben veel en snel gecommuniceerd en hen geholpen waar het kon. Zo maakten we de gevolgen van de Covid-19-kleurcodes op hun annulatie- en reisverzekeringen inzichtelijk. Op het moment dat quasi heel de reissector stillag, creëerden we proactief een nieuw Travel-aanbod dat het vertrouwen van de reiziger herstelt en mee voor de relance van de sector kan zorgen. Snel schakelen vroeg een switch in onze salesinspanningen en een korte time-to-market, maar de resultaten mogen er zijn.”

Partnership Promise waarmaken

“Onze Business Partners zijn heel tevreden over ons engagement naar hen toe en bedanken ons expliciet voor onze uitstekende samenwerking. Ze ondervinden dat wij zelfs tijdens een wereldwijde crisis onze Partnership Promise écht waarmaken.”

Deel dit artikel