Overslaan en naar de inhoud gaan

Healthcare

MLOZ Onafhankelijke Ziekenfondsen: Hospitalia Assist maakt Hospitalia Medium en Hospitalia Plus nog aantrekkelijker

  • #Healthcare

Hoe kunnen ziekenfondsen hun verzekerden op een tastbare manier de beste ondersteuning bieden bij ziekenhuisopname? Met de assistentie-oplossingen van AXA Partners ontwikkelde MLOZ Insurance Hospitalia Assist. Dit unieke dienstenpakket verrijkt de Hospitalia Medium- en Hospitalia Plus-verzekering van Onafhankelijke Ziekenfondsen met extra hulp voor, tijdens of na de ziekenhuisopname.

afbeelding

Wie vandaag een ingreep ondergaat of voor een medische behandeling in het ziekenhuis terechtkomt, verblijft daar alsmaar minder lang. Kortverblijven of dagopnames worden de norm. Maar patiënten die thuis revalideren zijn daarom niet in staat om zich te beredderen. En ze kunnen vaak niet op een netwerk terugvallen voor de broodnodige extra hulp. Dit pijnpunt wilde MLOZ Insurance, de verzekeraar van Onafhankelijke Ziekenfondsen, verlichten.

Hospitalisatiepakket versterken

Als proactieve en innoverende gezondheidspartner wil Onafhankelijke Ziekenfondsen zijn dienstverlening aan zijn leden continu optimaliseren. MLOZ Insurance, het verzekeringsorgaan binnen deze groep, zorgt voor de ontwikkeling en het beheer van onder andere de hospitalisatieverzekering. Het wilde die Hospitalia-pakketten nog aantrekkelijker en relevanter maken voor hun rechthebbenden door het met een extra dienstenpakket te verrijken. Daarom klopte het bij AXA Partners aan.

Sandrine Noël, Operationeel Directeur, MLOZ Insurance: ‘We hadden al mooie referenties in de markt gezien. Bovendien zou een samenwerking met AXA Partners de time-to-market versnellen: met hun gevalideerde verzekeringsmodules, hun bewezen assistentie-oplossingen en hun straffe netwerk was de weg naar een verrijkte hospitalisatieverzekering meer dan geëffend. AXA Partners stelde zich als een ware partner op, van concept tot implementatie, en ook in hun service en consultancy na verkoop. Een voordeel, want we willen proactief en snel inspelen op de verwachtingen van onze polishouders.”

Door onze assistentie-oplossingen aan zijn product te koppelen, wil MLOZ Insurance zijn verzekerden ondersteunen bij hun revalidatie. Het ontwikkelt Hospitalia Assist services om hen voor, tijdens en na een ziekenhuisopname bij te staan en creëert zo een relevante en positieve klantervaring.

Assistentie aan huis - voor het hele gezin

Samen met onze sectorspecialist onderzocht MLOZ Insurance welke assistentie-oplossingen het naadloos kon integreren in de Hospitalia-verzekering. Het team nam de verzekeringsmodules en servicepakketten van AXA Partners onder de loep en stelde een zeer uitgebreide assistentie aan huis samen - voor de patiënt én voor zijn gezin.

Sandrine Noël: ‘MLOZ wil zijn leden meer bieden dan tegemoetkomingen en prettige voordelen. We willen een ontzorgende partner zijn in hun leven. En dat betekent: onze leden én hun gezin daadwerkelijk bijstaan wanneer en hoe zij dat het hardste nodig hebben - voor, tijdens en na de ziekenhuisopname.’

Wie intekent op Hospitalia Medium of Plus, heeft de keuze uit meerdere assistentie-services, bovenop de gebruikelijke support uit het basispakket: verpleging, poetshulp, thuislevering van maaltijden en/of geneesmiddelen. Zo kunnen ze kiezen voor psychologische opvang - voor, tijdens en na de ziekenhuisopname. En/of tekenen ze in op gezinsondersteuning: een Hospitalia-assistent past dan op hun kinderen, voert hen van en naar school, of begeleidt hen bij het huiswerk. Of ze kunnen gebruik maken van niet-urgent medisch vervoer voor een opvolging bij de arts. Verzekeringnemers die ook de optie Zware Ziekte afgesloten hebben, genieten dezelfde diensten wanneer ze aan een ernstige en langdurige ziekte zouden lijden.

Klant-en-klaar netwerk

Om deze zorg aan huis in heel België aan te kunnen bieden, doet Onafhankelijke Ziekenfondsen een beroep op het goed geoliede netwerk van dienstverleners van AXA Partners. Dat hebben we op punt staan en kunnen we in een mum van tijd uitrollen - volledig afgestemd op de wensen en noden van onze klant. Loopt er een oproep van een Hospitalia-rechthebbende binnen? Dan nemen de zorgvuldig geselecteerde dienstverleners uit het AXA Partners-netwerk dit op. En dit in naam van Hospitalia Assist. Ze checken op welke services de beller recht heeft, plannen een afspraak in met een serviceverlener of medische professional in de regio, en volgen de verleende assistentie op.

Sandrine Noël: “We kunnen de serviceverlening voor onze leden met een gerust hart aan AXA Partners toevertrouwen. We weten dat zij onze leden op dezelfde kwaliteitsvolle, toegankelijke en menselijke manier assistentie bieden als wij dat zouden doen.’

Uniek concept in de ziekenfondswereld

Met de kant-en-klare assistentie-oplossingen en verzekeringsmodules van AXA Partners kon Onafhankelijke Ziekenfondsen Hospitalia Assist in een mum van tijd lanceren. En dankzij de meerwaarde van Hospitalia Assist wordt intekenen op of overstappen naar Hospitalia Medium of Hospitalia Plus nog aantrekkelijker voor leden. Ze bieden wie opgenomen of herstellende is immers niet alleen een betaalbare bescherming tegen hoge ziekenhuiskosten, maar ook een waardevolle voor- en nazorg én een innovatief dienstenpakket, dat ook het hele gezin ontzorgt. Een uniek concept in de ziekenfondswereld.

Over Onafhankelijke Ziekenfondsen

Als derde grootste verzekeringsinstelling in het land overkoepelt Onafhankelijke Ziekenfondsen/Mutualités Libres de vier onafhankelijke ziekenfondsen in België: OZ, Partena OZ, Partenamut et Freie Krankenkasse. MLOZ Insurance is de verzekeraar van de Onafhankelijke Ziekenfondsen. Het ontwikkelt een breed scala van diensten in het kader van hospitalisatie- en poliklinische verzekeringen die de ziekenfondsen hun leden bieden.

Deel deze case