Overslaan en naar de inhoud gaan

Banking

ING Lion Assistance: online reisverzekering, persoonlijke bijstand

  • #Reisverzekering
  • #ING Lion Assistance
  • #whitelabeling

Wie op reis vertrekt, wil prima verzekerd zijn én een garantie krijgen op de beste pechverhelping. Dat heeft ING goed begrepen. Om zijn klanten die zorgeloze vakanties en een uitmuntende klantbeleving te bieden, werkt de bank/verzekeraar samen met AXA Partners.

afbeelding

De uitdaging: reisverzekering, en bijstand als service

ING wil zijn klanten superieure reisbijstand aanbieden. Die moet de klanten van ING op twee cruciale momenten een uitstekende klantenervaring garanderen: wanneer ze de verzekering afsluiten en op het moment dat ze bijstand nodig hebben.

Online kiezen ING-klanten de verzekeringsformule die het beste bij hen past. Ze bepalen wat en wie ze verzekeren, en voor welke periode. Enkele minuten later krijgen ze een sms dat hun verzekering in orde is. Om een tijdsefficiënte en correcte bijstand te garanderen, gaat ING met AXA Partners in zee: via whitelabeling doen ze een beroep op onze bijstandservices.

Onze aanpak: Service op maat van ING

De reisbijstand die ING aan zijn klanten belooft, maken we waar met een op maat gemaakt pakket van onze Travel-oplossingen: flexibele producten, 24/7-beschikbaarheid via een professioneel call center en een groot netwerk van pechverhelpers.

En bellen ING-klanten ons omdat ze pech hebben onderweg? Dan biedt het AXA Partners-call center op een correcte en aangename manier hulp: we overlopen wat de volgende stappen zijn en houden contact tot het probleem helemaal opgelost is.

Constante kwaliteitsmonitoring

We checken binnen ons operationele team en netwerk of alles perfect verloopt. En ook met de feedback van ING gaan we aan de slag. Zo blijft onze service perfect aansluiten bij de stijl en de klantenervaring die de bank wil geven. Krijgen ING-klanten bijvoorbeeld autopech? Dan belooft de bank/verzekeraar hen bijstand binnen het uur. Dankzij ons partnernetwerk gebeurt dat ook.

Betrokken partner

Daarnaast volgen we de evoluties in de banksector op de voet op. Zo kan ING zijn service vernieuwen en ook morgen inspelen op veranderende behoeften en nieuwe ontwikkelingen. We stellen ING ook regelmatig nieuwe ideeën voor, zoals een trackingtool waarmee de klanten kunnen volgen wanneer de pechdienst eraan komt. Het is mee door die proactieve samenwerking dat ING het verschil kan maken.

De resultaten: 93% tevreden ING-klanten

Dankzij AXA Partners hoort de ING Lion Assistanceance bij de beste op de markt. 93% van de ING-klanten vindt de sales funnel die ING samen met AXA Partners ontwikkeld heeft heel gemakkelijk. Dat gemak helpt de ING-agenten om hun klanten te overtuigen om meer onlinetoepassingen te gebruiken. ING wil dat zo houden. NN Insurances, de verzekeringspoot van ING, is trots dat de ING Lion Assistanceance een van de pijlers van de jaarlijkse ‘Check-up insurance’-campagne van ING is.

Onze klanten met autopech moeten binnen het uur geholpen worden. AXA Partners maakt dat waar.

Deel deze case