Overslaan en naar de inhoud gaan

Banking

Hoe Keytrade Bank met zijn kredietkaarten extra waarde genereert

  • #AXA Partners

Je als bank onderscheidend in de markt zetten? Vandaag betekent dat: meer service en betere verzekeringen aanbieden - precies zoals je klanten die verwachten. Daarom ontwierp Keytrade Bank samen met AXA Partners nieuwe value propositions voor hun kredietkaarten. Het resultaat? Hun gratis* VISA Classic, Gold en Platinum bieden een superieure klantervaring aan een slim gesegmenteerd doelpubliek.

afbeelding

Kredietkaarten: banken bieden ze aan hun klanten aan om hun betaalgemak te vergroten. Standaard zitten er een aantal voordelen en services aan verbonden. Het enige probleem is: standaard geeft je geen voetje voor bij consumenten.

Nieuwe value propositions voor kredietkaarten

Maar wat als je het comfort van een kredietkaart zou vergroten en de voordelen zou verrijken? Keytrade Bank zag de mogelijkheden en contacteerde - op voorspraak van zijn makelaar - AXA Partners als cocreatiepartner. Ze gingen aan de slag om van de VISA-kredietkaarten van Keytrade Bank serviceverleners te maken die eindgebruikers gemoedsrust en meerwaarde bieden.

Benoit Suy, business development manager bij AXA Partners: "Hiervoor werkten AXA Partners en Keytrade Bank als één team samen. We analyseerden markttendensen en klantgegevens. En namen de uitdagingen onder de loep waarmee kredietkaartklanten in hun dagelijkse leven geconfronteerd worden. En we bekeken in detail welk waardevoorstel Keytrade Bank daar tegenover kon stellen."

Slimme segmentering

Mensen die veel reizen hebben andere noden dan mensen die hun kredietkaart af en toe willen gebruiken om veilig een online aankoop te doen. Om op die verschillende noden en verwachtingen in te spelen, besluit Keytrade Bank zijn aanbod te segmenteren naar één basiskaart en twee premium kaarten: de VISA Classic, Gold en Platinum. Aan elk van die kaarten koppelen ze diensten die precies op maat zijn van wat het diverse doelpubliek verwacht.

Echte meerwaarde aan VISA-kaart toevoegen

Uit de verzekeringen en assistentie-oplossingen die AXA Partners ontwikkelde en in zijn portfolio heeft, maakte Keytrade Bank een doordachte selectie. Omdat deze oplossingen 100% op punt staan en compliant zijn, kan Keytrade Bank ze vlot en naadloos integreren in elk van haar kredietkaarten.

De vernieuwende services en verzekeringen zijn erop gericht om kaarthouders verrassend meer comfort te bieden. Zo genieten frequente reizigers dankzij hun VISA Platinum onder andere een conciërgedienst die hen praktisch bijstaat voor én tijdens de reis die ze met hun kaart betaalden. Van een huurwagen reserveren of reisdocumenten en visums aanvragen, reis- en gezondheidsadvies, tot tips voor een goed restaurant of routebeschrijvingen naar leuke plekjes of zelfs telefonische toegang tot een meertalige tolkendienst …. Keytrade Bank biedt het kosteloos aan haar VISA Platinum-klanten aan.

Ook op moeilijkere momenten kunnen premium titularissen op hun Keytrade Bank rekenen. Pech onderweg, ziek op bestemming, verloren bagage of last minute annulering: de Visa Gold en Platinum bieden hen nu totale zorgeloosheid. Daarnaast genieten premium kaarthouders ook over een uitgebreide garantie op waardevolle aankopen die ze met hun kaarten maken, zoals bijvoorbeeld huishoudtoestellen en elektronica. En werd er aan die verzekering ook een instant reparatiedienst gekoppeld waarop ze een beroep kunnen doen.

Maar ook de Visa Classic van Keytrade Bank biedt meer dan vergelijkbare kredietkaarten. Dankzij de Safe Online en Aankoopverzekering die Keytrade Bank op basis van onze verzekerings- en assistentie-oplossingen op punt stelde, zijn klanten zeker dat ze hun aankopen in alle veiligheid doen.

Topservice zonder extra mankracht

Om de services die aan die extra voordelen gekoppeld zijn, vlot en wereldwijd te laten uitvoeren en opvolgen, doet Keytrade Bank een beroep op het assistentienetwerk van AXA Partners. Dat staat 24/7 in voor de assistentie van kaarthouders - van het beantwoorden van vragen tot het coördineren en leveren van bijvoorbeeld pechverhelping en bijstand na ongeval in het buitenland. Zo kan Keytrade Bank haar klanten topservice leveren zonder er extra mankracht voor te hoeven inschakelen.

Award beste travel premium card

De vernieuwing van de VISA-kaarten van Keytrade Bank ging niet ongemerkt voorbij. TopCompare.be verkoos de Visa Platinum van Keytrade Bank tot beste ‘travel premium kredietkaart’ van 2020. Logisch ook, want met deze kaart moet wie regelmatig reist en dat graag in alle comfort en gemoedsrust doet, zich niet meer bekommeren om de risico’s. Topcompare.be neemt voor zijn award kenmerken onder de loep als reisverzekeringen, kredietlijnen, kosten geldafhalingen en betalingen in het buitenland en onderscheidende extra's. En dankzij de samenwerking met AXA Partners geeft de kredietkaart geeft toegang tot mooie out-of-the-box verzekeringen en services.

Over Keytrade Bank

Keytrade Bank is een internetbank en marktleider in online trading. De bank biedt zijn klanten de mogelijkheid via internet te beleggen op de belangrijkste wereldmarkten. Daartoe reikt ze haar cliënten en niet-cliënten online innoverende, aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke financiële instrumenten en expertenadvies aan - op maat van al wie zijn financiële zaken zelf wil beheren. Daarnaast biedt Keytrade Bank volwaardige traditionele bankdiensten en woonkredieten - die transparant en ondubbelzinnig online te simuleren, aan te vragen en te beheren zijn.

Deel deze case