Overslaan en naar de inhoud gaan

Travel

Belvilla versterkt haar aanbod met extra diensten van AXA Partners

  • #Travel
  • #Bijstand

De specialist in de online verhuur van vakantiehuizen steunt op de schade-, reis- en annulatieverzekeringen en -diensten van AXA Partners. De leidende positie van Belvilla in België en Nederland in combinatie met de 35 jaar lange expertise van AXA Partners vormt een sterk partnerschap binnen de Europese reismarkt.

afbeelding

Het full-serviceconcept: de zoektocht naar een peace of mind bij het huren en verhuren van een vakantiehuis

Met een leidende positie in Europa voor de verhuur van vakantiewoningen en een aanwezigheid in vele andere markten, onderscheidt Belvilla zich met een full-serviceconcept en een breed aanbod. Belvilla wil dan ook aan zowel haar huurders als haar verhuurders, de beste diensten en verzekeringen aanbieden. Een optimale klantenervaring voor eigenaars die hun huis verhuren en voor diens huurders, is dan ook topprioriteit voor Belvilla. 

Met de diensten die AXA Partners faciliteert, profiteert enerzijds de verhuurder van een ‘property damage insurance’, zodat hij zorgeloos zijn woning kan achterlaten en zeker is van terugbetaling indien er schade  wordt aangericht door de huurder. Anderzijds kan de huurder, indien gewenst, beroep doen op een reis- en annulatieverzekering. Met de reisverzekering zijn de gasten er o.a. van verzekerd dat wanneer medische hulp nodig is, ze zo snel mogelijk assistentie van het AXA Partners netwerk kunnen verwachten, zoals zoeken naar een goede arts ter plaatse of vervoer naar huis. De annulatieverzekering zorgt ervoor dat onder bepaalde omstandigheden de huurders hun vakantie nog kunnen opzeggen en zich geen zorgen over de kosten moeten maken. Dankzij deze samenwerking kan snel ingespeeld worden op de noden die zich vóór, tijdens en ná de verhuur voordoen.

Het succes: de ervaring, een kwaliteitskeurmerk en vooral een uitstekende samenwerking tussen business partners.

Het bundelen van de kwaliteiten van 2 leiders: Belvilla als leider op de verhuurmarkt van vakantiewoningen en AXA Partners met stevige expertise in de reismarkt op het gebied van verzekeringen en gerelateerde diensten, creëert een mooi aanbod. Dankzij de 24/7 customer service en het aanbod van op maat gemaakte diensten van AXA Partners, biedt Belvilla via private label verhuurders en huurders maximale zekerheid voor een zorgeloze vakantie. De aanwezigheid, ondersteuning en het beheer van AXA Partners in de landen waar Belvilla actief is, was dan ook een belangrijke overweging voor het aangaan van deze samenwerking. 

De resultaten: klantentevredenheid op en top

De focus ligt op het behouden van de hoge klanttevredenheid bij alle bedrijfsprocessen van Belvilla. Daarom heeft Belvilla als doel gesteld om met haar aanbod en haar dienstverlening een zo hoog mogelijke service te bieden. De gespecialiseerde en betrokken medewerkers van Belvilla en AXA Partners werken dagelijks aan het optimaliseren hiervan. Daarnaast geven de vele huisreviews en enquêtes, die Belvilla inmiddels van honderdduizenden gasten ontvangen heeft, een goed beeld van de ervaringen en tevredenheid van eerdere gasten. Het bewijs hiervan wordt geleverd door het gemiddelde enquêtecijfer dat gasten per huis gaven en dat ruim boven de 8 ligt.

Hoe ziet de toekomst er voor dit partnerschap uit?

Er is regelmatig overleg tussen Belvilla en het accountmanagement van AXA Partners. Daardoor is AXA Partners op de hoogte van alle ambities die Belvilla voor 2020 en de jaren erna op de agenda heeft staan – nieuwe markten, nieuwe producten en diensten – en is het in staat om op alle ontwikkelingen in te spelen en tailormade oplossingen uit te werken

Deel deze case