Overslaan en naar de inhoud gaan

Healthcare

AXA Belgium: pionier met teleconsultatie dankzij AXA Partners

  • #AXA Partners

Door zijn hospitalisatieverzekering met de vernieuwende Teleconsultatie-service van AXA Partners te verrijken, maakt AXA Belgium het verschil – zeker bij tweeverdieners met kinderen, senioren en reizigers. Bij een dringende medische vraag raadplegen die binnen het half uur een erkende arts op hun laptop of smartphone-scherm.

afbeelding

De uitdaging: altijd een erkende arts binnen bereik

500.000 Belgen hebben een hospitalisatieverzekering bij AXA Belgium. De verzekeraar wil hieraan waarde toevoegen door zijn klanten gemakkelijker toegang tot gezondheidszorg te geven. Dankzij het baanbrekende Teleconsultatie dat AXA Partners ontwikkelde, zijn AXA Belgium-klanten verzekerd van medische support telkens als ze nodig hebben.

Onze aanpak: vernieuwende teleservice voor eerste diagnose

Via Teleconsultatie raadplegen klanten – via hun laptop, pc of smartphone - een erkende arts op momenten dat hun eigen huisarts niet of niet snel genoeg bereikbaar is. Daartoe doen ze een beroep op de videoservice én het artsennetwerk die AXA Partners onder de merknaam van de bank/verzekeraar aanbiedt. AXA Belgium versterkt zo zijn digitale strategie en rol als partner van zijn klanten.

Consultatie binnen de 30 minuten

Binnen de 30 minuten krijgen AXA Belgium-klanten een arts te zien. Een verpleegkundige belt hen eerst op om enkele vragen te stellen en de raadpleging voor te bereiden. Daarna krijgen ze een unieke toegangscode. Op het uur dat ze gekozen hebben, komen ze in een virtuele consultatieruimte in contact met de arts.

Doorstroom medische verslagen

Net zoals bij een fysieke raadpleging geeft de arts advies, stelt hij een diagnose en/of verwijst hij door naar een specialist of de spoeddiensten. Na afloop maakt de arts een verslag op dat automatisch in het medische dossier van de klanten terechtkomt. De digitale consultaties voldoen aan alle protocollen en erkenningen die voor fysieke consultaties gelden.

De resultaten: 95% tevreden gebruikers in Frankrijk

Resultaten van teleconsultatie bij AXA France tonen aan dat de gebruikers tevreden zijn over de kwaliteit en het comfort van de teleconsultaties. Sinds de lancering in 2015 vroegen al 20.000 Franse klanten een teleconsultatie aan. 6000 ervan waren voor kinderen. 95% van de aanvragers is tevreden over de diagnose en 90% zou opnieuw een dokter online raadplegen.

Teleconsultatie: 2 op de 3 Belgen is ervoor gewonnen

Uit onderzoek blijkt dat ook 64% van de Belgen open staat voor een onlineconsult. Vooral families, jongeren tot 30 jaar en zakenmensen zijn ervoor gewonnen. Ze winnen er tijd mee, hoeven zich niet te verplaatsen en krijgen hulp waar ze zich op dat moment ook bevinden.

64% van de Belgen staat open voor teleconsultatie. Ze winnen er tijd mee, hoeven zich niet te verplaatsen en krijgen hulp waar ze op dat moment ook zijn.

 
Deel deze case