Lancering teleconsultatie van AXA Partners voor al de AXA Belgium hospitalisatie leden

De openheid van de Belgen en de cijfers uit Frankrijk leidden tot de lancering van Teleconsultatie op de Belgische markt in samenwerking met AXA Belgium. Een succesverhaal om de gezondheidszorg voor hun klanten te vergemakkelijken.

Testfase zomer 2019

Teleconsultatie bewees zijn doeltreffendheid in Frankrijk, daar is gebleken dat de vraag van de patiënt in 7 op de 10 gevallen volledig via de videochat behandeld kan worden. In 2 op de 10 gevallen wordt doorverwezen naar een fysieke dokterspraktijk omdat de teleconsultatie geen uitsluitsel kan geven. En België? 64% van de Belgen blijkt open te staan om online te communiceren met hun dokter. Vanwege deze interesse, werd het gebruik van teleconsultatie getest. Wat bleek zoals verwacht: teleconsultatie werd onder andere gebruikt door ouders om advies te verkrijgen over de gezondheid van hun kinderen.  De testfase, de positieve cijfers uit Frankrijk en de vraag naar Teleconsultatie maakten het dan duidelijk dat dit op de markt moest geïntroduceerd worden. Dankzij de sterke partnership van AXA Belgium en AXA Partners werd het dan ook mogelijk om Teleconsultatie in oktober 2019 te lanceren.

Teleconsultatie op de gezondheidsmarkt

De lancering van Teleconsultatie voor al de hospitalisatieverzekerden van AXA Belgium is een grote stap voor de digitalisering van de gezondheidszorg. Dit zijn in het totaal 500.000 Belgen die gebruik van Teleconsultatie kunnen maken wanneer ze hun eigen dokter niet kunnen bereiken. Hiermee willen ze de toegang tot de gezondheidszorg voor hun klanten vergemakkelijken. Teleconsultatie kan hulp bieden wanneer men kleine praktische vragen heeft met betrekking tot een behandeling wanneer hun vaste huisarts moeilijk of niet bereikbaar is.

Ontdek via onderstaande video waarom wij en onze business Partners AXA Belgium 100% achter teleconsultatie staan en het gebruik ervan aanmoedigen.

Hoe gaat een teleconsultatie in zijn werk?

Een consultative binnen 30 minuten met een erkende dokter en een optimale gebruikerservaring kan via enkele simpele stappen:

• Bij het inbellen voor een consultatie zal de patient eerst bevraagd worden door een verpleegkundige. Op basis hiervan kan deze de raadpleging voorbereiden.
  • Via een unieke toegangscode en een virtuele wachtkamer komt de gebruiker op het door hem of haar gekozen tijdstip in contact met de arts.
  • Eenmaal de consultatie in de beveiligde omgeving gestart is, kan de arts aan diagnose stellen, advies geven of indien nodig doorverwijzen.
  • Na afloop wordt het verslag toegevoegd aan het medisch dossier van de patiënt.

U wilt graag meer weten over Teleconsultatie?

neem dan zeker een kijkje op onze productpagina of aarzel niet om ons te contacteren.

Lees zeker onderstaande persartikels over de lancering van Teleconsultatie